Digital Media Lab Reports Series
Vol. 2
Digital Media Lab Report vol. 2 nr. 1: Januar 2025 (klik for at hente PDF)
I de senere år har der udviklet sig et ganske aktivt samfund af, hvad man kan kalde open source-efterretningsanalytikere. Formålet med denne rapport er at undersøge hvem de mest prominente OSINT-konti på Twitter/X er i relation til krigen i Ukraine, samt at afdække måden de arbejder på.
Vol. 1
EP-valgkamp på Facebook
I forbindelse med det kommende valg til Europa-Parlamentet, der i Danmark finder sted søndag den 9. juni, har labbet iværksat en indsamling af spidskandidaternes aktiviteter på Facebook. Formålet er at bidrage til debatten om det kommende EP-valg med månedlige analyser af valgkampen, som den udspiller sig på Danmarks mest anvendte sociale medie, Facebook.
Rapport nr. 1: Januar 2024 (klik for at hente PDF)
Rapport nr. 2: Februar 2024 (klik for at hente PDF)
Rapport nr. 3: Marts 2024 (klik for at hente PDF)
Rapport nr. 4: April 2024 (klik for at hente PDF)
Rapport nr. 5: Maj 2024 (klik for at hente PDF)